Vorige eigenaren

Ik hoop dit lijstje ooit compleet te hebben, omdat ik het leuk vindt om te zien wie en waar zo’n fiets in zijn lange leven allemaal is geweest. Van wedstrijdfiets tot klusfiets en daarna forensenfiets blijkt uit onderstaande lijstje. En blijkbaar stimuleerde het ding tot het aankopen van Velomobielen. :)

  • gebouwd in 1984: Frame door Bram Moens zelve, de kuip door Alexander Kalisvaart.
  • gereden in Milton Keynes 1985
  • Iemand in Almere heeft de fiets gekocht. (zie onderstaande verhaal van Carl)
  • 1987-Carl de Hond en de zolder van zijn broer: In 1987 is de fiets van iemand in Almere gekocht. Er was niet veel mee gereden. Ook niet door hem. Wel veel geknutseld. Een andere kettingloop, een verstelbaar stoeltje van aluminium profielen en veiligheidsgordels en een aerodynamische kap van polycarbonaat waren zo een paar mega-projecten. Hij heeft ze allemaal weer teruggedraaid omdat ze te zwaar en te onpraktisch bleken te zijn. Uiteindelijk is de fiets voor jaren op zolder beland.
  • 2002–2003: Ger Dilven: Heeft de fiets voor ongeveer 200 gulden gekocht van Carl. Wilde eigenlijk hele punt/stroomlijn weggooien, want dat was zo’n gaar ding. Hij heeft toen een keer een ritje gemaakt op een zondag toen niemand op de weg was, omdat het ijzelde. en dat was pure fun, met het achterremmend wieltje en die stroomlijnpunt gewoon niet gemonteerd. Daarna heeft hij er nooit meer mee gereden en voor dezelfde prijs doorverkocht.
  • 12–2003 – 12–2004: Erik Snel: gewijzigd:
    • de achterkant 10 cm lager gemaakt
    • uiterlijk opgeknapt
    • structureel de hele fiets verstevigd met carbon/epoxy
    • de deksel gemaakt
    • de kettinggeleider is beter en op een andere plaats vastgemaakt
    • een nieuw polyester stoeltje gemaakt
    • de steunen voor het ruggedeelte van het stoeltje zijn verstevigd, evenals de steunen voor de ombouw
    • Nieuwe wielen + trommelremmen vervangen
    • accu erin gezet
    • led voor- en achterverlichting gemaakt

Toch na een jaar de fiets van de hand gedaan en een Quest gekocht.
Kilometers: 200 km

  • 12–2004 – 7–2005: Mark van Gorkum: Veel aan gewijzigd, zoals het plaatsen van een Rohloff naaf en bijbehorende kettinggeleiding. Verkocht om verder vandalisme aan de fiets die buiten in Arnhem voor zijn flat stond, te voorkomen. Heeft nu een Alligt Alleweder gebouwd. Roemde zijn snelheid en gewicht, verfoeide de veringloosheid. Kilometers: 500 km.
  • 7–2005 – 12-2009: Hans Huijgens: Hier komt nog een mooie samenvatting van wat Hans met Kali uitgevoerd heeft…
  • 12-2009: Ikke: fiets om ook in de sneeuw te kunnen fietsen en ach met nieuwe fietsen valt er weinig te klussen. Het huis is ook al aardig ver…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.